- Familjen Larsson & livet -

VABruari

Publicerad 2015-01-30 13:03:58 i Vardagliga ting


Vi är inte inne i februari aka VABruari riktigt ännu, men nästan. Och ja, förkylningen kom som ett brev på posten. Vi är krassliga allihopa nu. Värst är det såklart för barnen. Tilde sov till 8.15 igår och när hon vaknade såg hon inte pigg nog för att vara på dagis. Så vi tog en hemmadag, jag & kidsen.

På eftermiddagen for vi och kollade fotboll. Inomhus. Trodde att det skulle vara en uppvärmd hall, men det var kyligt där inne. Vi satt med jackor på oss. Eddie låg nerbäddad i vagnen i full mundering. På kvällen när vi kom hem, var jag så frusen. Fick värsta frossan. Trodde att jag skulle frysa ihjäl. Jag som annars är väldigt varm av mig. Så nu i efterhand, var det kanske inte mitt smartaste drag att åka & kolla fotboll. Om än det var inomhus.



Tilde ligger just nu och vilar. Det hör inte till vanligheterna. Då vet man att hon inte är kry. För även om hon kan vara supertrött vissa dagar, så totalvägrar hon att vila på dagtid. Envis som en åsna.

Hoppas att denna omgången av förkylningen inte blir så långvarig. Funky Kidz drar igång nästa vecka. Och jag har en tjej som håller på att längta ihjäl sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fru Larsson

Sandra heter jag och bor tydligen i Sveriges "tråkigaste stad" Eslöv. Jag gifte mig med mannen i mitt liv 27 juli 2013. Tillsammans har vi våran dotter Tilde född 2011 och lillebror Eddie född 2014. Skriver om oss och våran vardag. Varmt välkomna att följa oss & vår vardag!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela